A siker kulcsa a webdesign

olajwebshop.huEz a bejegyzés kivételesen nem marketing tapasztalatokat hívatott megosztani, sokkal inkább az egyéni szubjektív véleményemet, észrevételeimet szeretném megosztani veletek, kedves olvasók. A mai világban már sokszor nincs arra lehetősége – leginkább időhiány miatt – az embereknek, hogy hosszas órákat töltsenek üzletekben, minden egyes vásárlást jól megfontolva. Pedig ez szükséges, főleg abban az esetben, ha tudatos vásárlók szeretnénk lenni. Egyre nagyobb a kínálat minden téren, és célszerű rendesen összevetni a piaci lehetőségeket, mert nem csak pénzt spórolhatunk a körültekintő vásárlásokkal, hanem minőségbeli különbségeket is megfigyelhetünk két, látszólag ugyanolyan termék közt. Ez fontos az élelmiszereknél, vegyszereknél, műszaki cikkeknél, vagy éppen a kocsi alkatrészek esetében, de nyilván minden fogyasztási cikk esetén célszerű a minőségi termékek kiválasztására törekedni.

Az időhiány, illetve a tömeg elkerülése érdekében azonban szerencsénkre a XXI. században már az élet bármely területén szükséges cikkek elérhetőek webshopokon keresztül. Igaz, hogy ilyenkor az ember nem tud személyesen meggyőződni az áruk minőségéről, de ezeket tudják garantálni a kereskedők többféle tanúsítvány és érdemjel felmutatásával. Sőt napjainkban már komoly szabályzások és törvények biztosítják a vásárlók jogait, sokkal nagyobb szabadságot engedve ezzel, mintha hagyományos üzleti vásárlásról beszélnénk. Például az interneten rendelt termékek hosszabb ideig visszáruzhatóak, mint ugyanolyan típusú boltban vásárolt társaik, igaz ebben az esetben a szállítási költség a visszáruzó vásárlót terheli.

Azonban el kell, hogy áruljak egy nagy titkot, ami nem is biztos, hogy annyira titok sokatok előtt: az embereket a webshopok leginkább a külcsínnel és a felhasználóbarát, kezelhető rendszerükkel fogják meg. Vegyünk egy példát, mondjuk az olajwebshop.hu-t. Azért ezt hoztam fel példának, mert a párom rendszeres, elégedett vásárlójuk, és ha véletlenül a monitorára pillantok, mindig ezt látom megnyitva. Annak ellenére, hogy én még sosem vásároltam náluk, ez az általam legtöbbet látott webshop. Ami rögtön szembetűnik az az, hogy az olajwebshop.hu kifogástalan, a célközönséget magával ragadó a megjelenése. Valahogy a színválasztás is passzol az oldalhoz, sőt igazából leírja az egész olajwebshop.hu témáját. Pedig valójában csak két szín kombinációjáról van szó. Továbbá olyan elemeket használ, mely megtartja az oldal egyszerűségét, könnyen kezelhetőségét, átláthatóságát. Mivel az olajwebshop.hu leginkább a férfiaknak szól, ezért az ő igényeiket kielégítendően és a férfi logika mentén épül fel, ami szintén remek megoldást eredményez. Az átláthatóságon és a könnyű kereshetőségen túl külön nagy előnye, hogy nincs telerakva reklámokkal. Persze megjelennek rajta az olajwebshop.hu partnerei, de egyáltalán nem zavaróan és agresszívan, és ez szerintem sokkal jobb megoldás, mint amikor felugró ablakok tömkelege fogadja a vásárlót, gyakran olyan szolgáltatásokat, termékeket ajánlva, ami az ő szempontjából teljesen irreleváns. Igazán példaértékű, hogy itt ilyesmiről szó sincs.

Ha valamin változtatni kéne, akkor az maximum a fejléc lenne, mert az nekem egy kicsit kidolgozatlan ötletnek tűnik, de itt is csak ismételni tudom, hogy nem én vagyok a célközönség, így az én véleményem ebből a szempontból szubjektív és az oldal szerkesztői számára teljesen lényegtelen. Azt bizton állíthatom, hogy a párom nem csak a szolgáltatással, de az egész külalakkal is elégedett, és soha nem is cserélné le a jól bevált olajwebshop.hu-t. Mióta ismeri az oldalt, azóta ha elmegyünk vásárolni, már soha nem kell leragadnunk az autós kiegészítőknél, mert mindent otthonról, kényelmesen átgondolva meg tud rendelni. Ezzel nem csak nekem, de magának is időt, pénzt, energiát és az én részemről pedig irritáló „Menjünk már!” hisztit spórol magának. Ezeknek a megspórolt, megszűnt dolgoknak minden férfi örülne, úgyhogy csak ajánlani tudom az oldalt Nektek, ha férfiak vagytok azért, ha pedig türelmetlen nők, azért!